(פורסם היום במקור ראשון 28.10.11)

חבר חובב אינטרנט וטכנולוגיה אמר לי שבגוגל יש הכל, מביצי כינים ועד קרני ראמים. הכל, הכל. אמרתי לו שיש דבר אחד שבטוח אין. אמר לי: אין כזה דבר אין. אמרתי לו: יש כזה דבר. לדוגמה: אין בגוגל את הצירוף "מצרים התנצלה בפני ישראל". החבר גיחך ותיקתק, ופניו נפלו למראה צידקתי. לא נמצאו תוצאות עבור "מצרים התנצלה בפני ישראל". לעומת זאת, הציע לנו רבי גוגל באדיבות לחפש אותו משפט, אבל בלי המרכאות המגבילות. ואכן מייד הופיעו המילים המבוקשות אבל בסדר קצת שונה שעיקרו: ישראל התנצלה בפני מצרים. בדיוק, אבל להיפך.

כן, התנצלנו על הרג חמשת החיילים בתקרית שהיתה בעקבות הפיגוע בכביש 12 בדרום. הנשיא פרס התנצל על דברי שר החוץ ליברמן נגד מובארק ואחת לכמה חודשים תמצאו בגוגל איזו התנצלות ישראלית בפני המצרים הנעלבים. האם המצרים התנצלו אי פעם, למשל על ההתפרעות עד חשש ללינץ' מול השגרירות הישראלית לפני חודשיים? מה פתאום. שמא תאמרו: "המצרים לא מתנצלים בכלל. זה לא חלק מהתרבות שלהם." טעות. אם תגגלו "מצרים התנצלה" בלי להזכיר את ישראל, תראו שהם התנצלו דווקא: פעם בפני חברי קונגרס אמריקים על פרסום מאמר אנטישמי, פעם בפני אירן על מעצר דיפלומט שלהם, פעם על התפרעות אוהדי זאמלק במשחק באליפות אפריקה. הם יודעים להתנצל, אבל אף פעם לא בפני ישראל. זה לא בכבוד שלהם.

ובגלל שזה לא בכבוד שלהם, אנחנו גם אף פעם לא מבקשים מהם. לא נעים. אנחנו חוששים שאם נדרוש מהם התנצלות על מעשיהם (מעצרי שווא של אזרחים ישראלים, האלימות מול השגרירות, הברחת נשק משטחם לרצועת עזה, פעילות עויינת ופלילית מסיני, מאמרים אנטי ישראלים גזעניים אצלם. לא חסר) – הם נורא ייעלבו. כל-כך ייעלבו מבקשת ההתנצלות שלנו שהם יבקשו מאיתנו להתנצל על שביקשנו מהם להתנצל.

כבוד, הרבה כבוד יש למצרים. כל הזמן צריך לרצות אותם והם לא מרוצים, להתנצל בפניהם והם מרגישים מנוצלים. אבל מצרים התנצלה אי פעם בפני ישראל? אפילו גוגל, זה שיודע הכל, לא מכיר כזה דבר.

הנה תמונת החיפוש מגוגל אחרי ההתנצלות של מצרים.

לא נמצאו תוצאות.